ettnytthus.blogg.se

- Följ med på en resa mot ett nytt hus .

Väggnära golvbrunnar

Publicerad 2015-10-19 11:06:32 i Allmänt, Husbygget,

Spanar runt lite på väggnära golvbrunnar till badrummen. Tycker det är super snyggt och den bästa lösningen om man vill ha  stora och samma plattor/klinker i hela badrummet - även in i duschen... MEN . Hur blir det med försäkringar osv .. ?
 
 
 
golvavlopp badrum golv galler från classicline
 
                             Bild: Unidrain, ClassicLine.
 
 
Hur har Ni andra gjort som byggt/bygger hus? Hur tänker Ni om det här? Jag har inte kollat upp något närmare med någon vvs-installatör - måste ta tag i det ! Skulle ju vara fin fint !
Av det jag hittat när jag googlat runt är att det finns vissa godkända kombinationer med tätskikt och golvbrunnar.. Men som sagt känner jag mig alldeles för osäker ännu.
 
/ Ida

Kommentarer

Postat av: Maria Ekström

Publicerad 2015-10-19 13:19:44

Vi fick ett nej av vår husbyggare. Kollade inte upp det noggrannare efter det. Fint är det dock!

Postat av: vinkelhuset.blogg.se

Publicerad 2015-10-19 16:41:29

Vår plattsättare avrådde från unidrain. Va nått med att de på bottenplan måste gjutas in i plattan och om något händer så är det känsligt (exakt vad han sa minns jag inte). Han rekomenderade ett annat märke än Unidrain, då dessa inte håller kvalitet enligt honom. Och att de är dyrare kan man ju räkna ut direkt. Vi fick pris på 10000kr/st utöver grundpris. Så för oss blev det en kombination. Men riktigt snyggt! Ångrar ibland att vi valde bort men pengarna fick styra 😩

Postat av: Rosentry Sju

Publicerad 2015-10-19 19:54:35

Hej!
Åh, jag vill så gärna ha en sådan golvbrunn, men när jag framförde detta till min snickar-pappa så avrådde han oss, då det dels är bättre att leda vattnet från väggarna än till dem och att det eventuellt kunde bli svårt att få fallet bra, så att det säkert inte blir någon vattensamling vid sidorna. Men det vore väldigt intressant att höra andra åsikter om detta, så du får jättegärna skriva när du hört dig för :D Hoppas på positiva svar för er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ettnytthus

Hej och Välkommen hit till Ettnytthus! Här kommer Du att få följa Mig och min Familjs resa mot ett nytt - nybyggt hus. Vår familj består av Mig - Mamma Ida, Pappa Elias och våra två barn Vilja och Edvin. Vi kommer under 2015- 2016 att påbörja och bygga vårt drömhus. Här i bloggen kommer planering, förberedelser och kalkyler att trängas med inredning, detaljer och inspiration, framsteg i bygget, hopp och förtvivlan och förhoppningsvis en hel del byggglädje! Hoppas Du ska trivas : )

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela