ettnytthus.blogg.se

- Följ med på en resa mot ett nytt hus .

Tiden rusar !

Publicerad 2016-05-08 21:24:44 i Allmänt,

Ja - tiden verkligen springer ! Har de senaste dagar njutit av det helt makalöst underbara vädret som Maj månad hitills har bjudit på. Att sitta här inne och ladda upp bilder från bygger har blivit bortprioriterat.
Trots det så händer det fortsatt mycket på bygget . Notera Bygget, inte tomten - För Vi har nu bestämt oss för att "tomten" har blivit "Bygget". Och Snaaart kan vi fatiskt säga också säga "huset" !! 
 
Den stora "väggresardagen" var super spännande, och jag och barnen var på plats för att se en förtsa skymt av vårt blivande hem.. Dock hade barnen och jag inte samma tålamod så vi fick gott gå därifrån för att komma tillbaka några timmar senare för att se det på plats . Så kul - och allt känns så här långt toppen!
Så här kommer lite bilder som jag lovade (för några dagar sedan ) ... : )
 
 
 
 
 
 
               Lyftkranen som lyft alla väggar och balkar på plats..
 
                Bild tagen från infartsvägen till vår gård.
 
 
 
 
 
 
 
Här kommer balken ! (Vi har valt att inte ha något synligt limträ, utan istället använda oss av balkar som bär upp mellanbjälklaget).
 
 
Även en byggställninghar byggts upp som ni kan se ! Och vi har vfktiskt kommit längre än så här också.
Huset här även fått sin "fasadskiva" runt om samt är näst intill färdig läktat . Men det får ta plats i ett annat inlägg.
 
Imorgon kommer panelen! Tjohooo vad spännande. Vi har beställt den mellanstruken. Alltså grundad och målad en gång med färdig färg . Så den skall alltså bara målas en gång på plats .. Smidigt värre ; )
 
/ Ida .
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ettnytthus

Hej och Välkommen hit till Ettnytthus! Här kommer Du att få följa Mig och min Familjs resa mot ett nytt - nybyggt hus. Vår familj består av Mig - Mamma Ida, Pappa Elias och våra två barn Vilja och Edvin. Vi kommer under 2015- 2016 att påbörja och bygga vårt drömhus. Här i bloggen kommer planering, förberedelser och kalkyler att trängas med inredning, detaljer och inspiration, framsteg i bygget, hopp och förtvivlan och förhoppningsvis en hel del byggglädje! Hoppas Du ska trivas : )

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela