ettnytthus.blogg.se

- Följ med på en resa mot ett nytt hus .

Sistaseptember

Publicerad 2015-09-30 21:20:24 i Allmänt, Förberedelser/Planering, Husbygget,

Då har även hela September månad gått. Vår Älskade Vilja har hunnit fylla fyra år och Lille Edvin har just passerat 10 månaders sträcket och närmar sig därmed med stormsteg sin 1 årsdag.. Kan inte förstå hur det ens kan vara möjligt!
 
Hur som helst - inget bygglov inskickat, men Jag tror att ritningarna äntligen är klara, men vågar inte ropa Hej riktigt än. Varje kväll ägnas åt att granska varje liten vrå av huset och Vi springer runt och mäter (för typ 1 283 756 489 274 i rad)  typ allt Vi ser.. Hur bred är en toalettstol? Hur djup är en fönsterbräda? Hur brett är ett fönsterfoder? Hur mycket plats tar ett skoställ? Dusch? Badkar? Garderober? Kvadratmetrar.. mm mm.
 
Hoppas Av hela mitt Hjärta att huset kommer att uppfylla våra förväntningar och blir så bra som vi önskar. Vi räknar kallt med att Minst! 10 saker inte blir som vi tänkt - men hoppas vi blir nöjda ändå ; ) 
 
/ Ida .  
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ettnytthus

Hej och Välkommen hit till Ettnytthus! Här kommer Du att få följa Mig och min Familjs resa mot ett nytt - nybyggt hus. Vår familj består av Mig - Mamma Ida, Pappa Elias och våra två barn Vilja och Edvin. Vi kommer under 2015- 2016 att påbörja och bygga vårt drömhus. Här i bloggen kommer planering, förberedelser och kalkyler att trängas med inredning, detaljer och inspiration, framsteg i bygget, hopp och förtvivlan och förhoppningsvis en hel del byggglädje! Hoppas Du ska trivas : )

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela